Växterna på balkongen igen

Jag har som bäst hållit på att vattna ihjäl tomatplantorna. Insåg jag när det nästan var försent, så idag har räddningsaktion ägt rum i ett försök att få dem att leva vidare genom att plantera om dem. Jag har sett en granne som ställer ut sina plantor på balkongen och mina små stackare är inte i närheten av hennes bjässar kan jag meddela. En planta gillade läget och har växt ganska mycket, men de andra slokar och är tämligen små. Heja på nu!
 
 
 
Rossticklingarna har det gått bättre för. Den jag satte i sand i liten kruka lever ännu, och resten av stjälken stack jag bara ner i jorden till en vinbärsplanta och satte en glasvas över. Den har skjutit nya blad och jag låter den bara vara och undrar hur mycket mer den tänker växa och om det kan bli någon blomma också!
 
 
I övrigt verkar växterna trivas, krusbärsbusken har flera bär på gång och aklejan (tror jag det är) knoppar sig.
 
 
Två nya små träd har tillkommit, men jag tror bara att det ena kommer att klara sig, för det andra fick för dåligt med vatten på sig i påsen när de grävdes upp och åkte fler mil hit och bodde i påse över två nätter innan de kom i jorden. Bra nog att ett lever efter det äventyret. Ska vänta lite till och se ifall det vissna trädet tar sig innan jag slänger det. Tror det är klarbär (sötbär?), hoppas det kommer bär någon gång så jag får smaka!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Älvdarling

Alla bilder i bloggen är tagna av mig och är helt oredigerade. Jag är totalt okunnig om kameror och fotografering, jag tycker bara det är roligt! Bloggen är tänkt att ge utlopp för vad som än passerar genom huvudet på mig. Välkommen!

RSS 2.0