Long time no see

Fick lite annat att syssla med istället för att uppdatera här de senaste två åren. Makalöst fort har tiden gått! Men en bebis blev det och bebisen blev ettåring utan att jag hann blinka, känns det som.
 
Har sprungit på många loppisar under åren, senast idag och gjort diverse fynd. Dagens kan summeras som lite köksprylar och två fina klänningar från 60-talet. Dagens bästa får ändå tillskrivas besöket hos min mormors halvsyster, min "Moster" Ellen. Underbara människa, 101 år gammal. Tänk att få sitta ner några timmar och samtala med en så gammal människa som känt min mormor som inte lever längre. Om "Gud vill och skorna håller" så ska jag ta med sambo och barn imorgon på ännu en loppis (surprise!) och hälsa på Ellen igen. Det är ju bara två mil bort.
 
Nåt annat som nuförtiden upptar mitt intresse är växter! Det trodde jag väl aldrig, men det är nog mormor som har ett finger med där, hon hade verkligen gröna fingrar och jag hoppas att jag fått ärva lite av dem. Håller som bäst på med att samla krukor på balkonen. Rabarber, krusbär, svarta vinbär, riddarsporre, löjtnatshjärta är några som jag hoppas vill trivas och växa. Ska bli roligt att se hur det blir!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Älvdarling

Alla bilder i bloggen är tagna av mig och är helt oredigerade. Jag är totalt okunnig om kameror och fotografering, jag tycker bara det är roligt! Bloggen är tänkt att ge utlopp för vad som än passerar genom huvudet på mig. Välkommen!

RSS 2.0